1. prosince 2011

Červená kari pasta


Thajské curry u mě byla láska na první lžíci. Je tomu už ňákej pátek co jsem ho ochutnal poprvé a od té doby, když na něj dostanu chuť, tak musím buďto ihned vařit, nebo si na něj někam zajít. Ve vaření se postupně zlepšuju (aspoň si to samolibě myslím), od začátků, kdy mi stačila kupovaná curry pasta, kokosové mléko, kuře a nějaká zelenina, přes dříve neznáme věci, jako citronová tráva, kafírové listy, rybí omáčka apod., až po touhu udělat si curry pastu doma a z ní posléze vymazlené curry. K čemuž jsem se konečně dokopal. Vzhledem k tomu jak neuvěřitelně lehká záležitost to je, mají u mě asi kupované pasty už smůlu. Jediný problém jsou suroviny, ale pokud vyrazíte do Thai Asian Food Shopu na Francouzské 66, tak máte vyhráno. Ale nedoporučuji si brát moc peněz, jinak je tam všechny necháte, nebo teda mně se to aspoň stává. Mají tam totiž snad úplně vše, co se thajské a asijské kuchyně týče.

Navíc pasta se dá nadělat dopředu a zmrazit, mně se osvědčilo jí nastrkat do tvořítek na led a po kostičkách vylupovat do woku na jednotlivý currýčka... Takže kdo to má s curry hozený stejně jak já, tak směle do toho.

Kafírové listy tam sice nepatřej ale zároveň jsem vařil jeden moc dobrej thajskej salát a nějak se mi tam připletly.. 

ingredience:
recept je z closet cooking, kde je převzat z knížky The Big Book of Thai Curries (kdyby si tohle náhodou čet Ježíšek, tak hlásím že bych jí chtěl).

  • 15 malých sušených čili papriček
  • 1 limetka
  • 3 šalotky
  • 4 stroužky česneku
  • tak 10cm kousek galangalu (popřípadě zázvoru)
  • 2 stvoly citronový trávy
  • tak 5 kousků kořene koriandru
  • lžička bílého pepře (nejlépe celého)
  • 2 lžičky koriandrových semínek
  • lžička římského kmínu
  • lžíce krevetové pasty (neuvěřitelně smradlavá záležitost, jsou to totiž nasolený a rozložený krevety)
Je to jednoduchý. Papričky dáme do misky spolu se šťávou z limetky a necháme půl hodinky koupat. Mezitím si česnek, šalotky, kořen koriandru a citronovou trávu pokrájíme nadrobno. Galangal oloupeme a taky pokrájíme. Koření můžeme opražit na pánvi na sucho, aby se více rozvonělo. Potom všechno naházíme do hmoždíře nebo food procesoru (což jsem udělal, ale stejně jsem dodělal v hmoždíři), přidáme papričky i se šťávou, krevetovou pastu a rozmašírujem na pastu. Tadááá - curry pasta je na světě!

Recept co s ní, bude brzo následovat a když nebudu línej, tak časem i recepty na jiný curry pasty (zelená, žlutá, panang...)



Žádné komentáře:

Okomentovat