26. ledna 2012

Cizrnovo-slepičí polévka



Od minulého týdne opět frčí farmářské trhy na "Jiřáku". Prodejcům to teda v tomhle počasí vůbec nezávidím ale jinak z toho mám radost obrovskou. Koupil jsem nějakou kořenovou zeleninu (mimo jiné vodnici, se kterou absolutně netuším co se dá dělat, ale hrozně se mi líbila :-), malou slepici a výborný sýry z Krasolesi. No ze slepice a zeleniny jsem udělal vývar a z něj tuhle superrychlou, výbornou a naprosto jednoduchou polévku.  

Ingredience:     
asi tak na 4 porce
  • 800ml slepičího, kuřecího nebo zeleninového vývaru
  • 2 hrsti natrhaného slepičího nebo kuřecího masa
  • malá cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 2 plechovky cizrny
  • lžíce tahini pasty
  • lžička římského kmínu
  • sůl, pepř
  • popřípadě lžička harisi (kdo to chce mít ostřejší)
  • lžíce oleje
Cibuli a česnek nasekáme nadrobno a opékáme minutku na oleji. Přidáme cizrnu, chvilku opékáme a poté zalijeme vývarem. Ochutíme římským kmínem, solí, pepřem a tak 15 minut vaříme. Poté přidáme lžíci tahini, popřípadě i harisu a už mimo plamen rozmixujeme tyčovým mixérem do hladka. Pár kuliček cizrny před rozmixováním vyndáme na zdobení. Do rozmixované polévky přidáme maso, popřípadě dochutíme a můžeme podávat...

Poslední dobou jsem se do cizrny a římského kmínu nějak zbláznil, takže podobné "arabské" dobroty asi budou brzo následovat.
                                                                                 



4 komentáře:

  1. Jelikož bydlím nad Jiřákem, je to pro mě dobrá zpravá a hlavně novinka, že farmářský trh začal dříve než v tom březnu/dubnu. Cizrnu mám taky v oblibě, hlavně vařím pórkovo-cizrnovou polévku. S římským kmínem jsem se už několikrát v receptech setkala, ale doposud netuším, jakou má chuť. A těším se na další arabské speciality. Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. z vodnice se dá udělat polévka..nemám vyzkoušeno, ale četla jsem recept :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji upekl jako přílohu společně z bramborama jenom s olivovým olejem a bylinkama a bylo to skvělý. Ale polévka by taky nemusela bejt špatná...

      Vymazat
  3. Tak dnes už třetí recept podle tohoto blogu na stole, a opět vynikající!! (Cizrna se mi aktuálně zabydluje v kuchyni.) Já to snad postupně budu muset uvařit všechno :-)

    OdpovědětVymazat