7. října 2011

Pórkovo-bramborová polévka


Já prostě polívky můžu, jak už jsem psal minule. Takže když jsem v úterý na trhu potkal svazek krásnýho pórku a přemejšlel co sním, rozhodl jsem se pro tuhle polévku od Hanky Michopolu z její nové kuchařky. Kuchařka je to suprová, jako vždy... A toto je první recept co jsem z ní vyzkoušel. Jednoduchá hustá a velice dobrá polívka. Do toho počasí co se začíná venku vyskytovat naprosto ideální... 

Ingredience tak na 4 porce:
  • 3 vetší pórky na silnější kolečka
  • 2 větší brambory oloupaný a na kostičky
  • 50g másla
  • muškátový oříšek
  • 3/4l domácího kuřecího vývaru nebo vody (já dal půl na půl a dobrý)
  • 250ml smetany na vaření 
  • sůl, pepř

V hrnci rozpustíme máslo, přidáme pórek a za občasného míchání ho necháme tak 6-8 min. povolit, ale nenecháme ho zhnědnout. Potom přidáme brambory, strouhnem oříšek, zalijeme horkým vývarem a vaříme 15-20 min., nebo dokud nám nezměknou brambory. Poté odstavíme z plotny a rozmixujeme tyčovým mixérem. Přidáme smetanu, sůl a pepř. A šup s ní na stůl..  

Vzhledem k tomu jak je polévka dobrá a jednoduchá a taky k tomu že jeden svazek pórku skončil v mrazáku, tak jsem jí asi nedělal naposled...




2 komentáře:

  1. Mňam, přesně dle mého gusta v tomhle počasí :) Zrovna dneska to u mě vyhrála zeleninová (mrkev, řapíkatý celer a pórek) s osmaženýma kostičkama chleba. Takže tohle asi zas příště :)

    OdpovědětVymazat
  2. Meg: Děkuju.. To počasí je hrůza, ale aspoň se člověk může schovávat v kuchyni :-)

    OdpovědětVymazat