14. července 2011

Červencová výzva The Daring Cooks - Domácí těstoviny


Tak. Moc toho teď nenavařim, protože mám zlomenou nohu a hopsat v kuchyni po jedný noze mě neba... Ale výzvu jsem si ujít nenechal. Úkolem tentokrát bylo udělat si domácí pastu a tak, za výrazné pomoci přítelkyně, jsem udělal domácí tagliatelle s bazalkovým pestem... A koupil jsem si na to rovnou i strojek :-)



A jak na to...

Nejdřiv pasta
tak na 4 akorátní porce

  • 300g mouky (nejlépe semolina která se dnes už dá sehnat za normální peníze např. v M&S. A nebo se dá použít obyč hrubá mouka ale nebude to ono....)
  • 3 vajíčka
  • trošku olivového oleje
Mouku si vysypeme na plochu uděláme uprostřed důlek, klepnem do něj vajíčka a přidáme olej. Vajíčka rozmícháme s moukou a postupně vypracujeme těsto které tak 5 minut hněteme dokud není hladké. Zabalíme do mikrotenu aby neosychalo a šup na hodinu do lednice. Vyndáme rozdělíme na 4 díly, jeden necháme venku zbytek zpátky do lednice. Těsto zploštíme rukou a proženeme strojkem na válení těstovin nastaveným na největší tlousťku těsta, přeložíme a proženeme znova strojkem. Takhle, za postupného snižováni tloušťky, pokračujeme vesele dál. Těsto bude stále hladší a pružnější. Zopakujeme to se zbylými kousky z lednice, až máme 4 pláty o tloušťce 1-1,5 mm. A ty proženeme kráječem a tadá, máme domácí tagliatelle. Vaříme v řádně osolené vodě tak 3-4 minuty. Radši postupně ochutnávat ať se nerozvařej...
Pokud nevlastníte strojek na těstoviny, nezoufat! De to i růčo, třeba takhle.   



Ingredience na pesto

  • svazek bazalky
  • 20g piniových oříšků
  • tak 4 lžíce strouhaného parmazánu
  • malý stroužek česneku
  • olivový olej
  • sůl, ale jenom trošku parmazán je slaný dost
Všechno až na olej dáme do hmoždíře a rozmašírujem na kaši. Nakonec přimícháme olej, tak akorát aby nám vzniklo husté pesto, které smícháme s uvařenými těstovinami. Samozřejmě to jde udělat i v mixéru ale není to ono...



Dělat domácí těstoviny je sranda, sou výborný a zas taková dřina to neni. Takže myslim že strojek doma určitě využiju častěji.

 Jo a co se nesní hned se může nasušit do zásoby, třeba na sušáku na prádlo :-)







5 komentářů:

  1. náhodou, s hrubou moukou to docela ono je (ale třeba trochu jiné ono, co já vím, vždycy záleží na výrobci/mlynáři a sneseném vejci, lunární fázi atd.;), zkous to někdy, asi nejlepší využití hrubé mouky, co znám.. hlavně pěkně prohníst. vypadají super, bez toho strojku to je dost dřina, hlavně to válení, máme doma hned dva.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já z hrubý mouky dělám třeba nudle do polívky. Ty sice sou dobrý, ale to "ono" na pastu to neni :-) jinak děkuju...

    OdpovědětVymazat
  3. Já můžu přidat jen svojí trošku do mlýna - v Itáli se dělá pasta fresca z mouky 00, což je celkem jemná hladká mouka, ale překvapivě dost sypká, mám pocit, že naše hladká se víc lepí, asi obsahuje víc lepku či co :) Každopádne nudle vypadají moc povedeně a žlutě a pravidelně a vůbec :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkné, dělala jsem pastu nedávno, ale tím bezstrojkovým způsobem, a z těsta co zbylo ještě pár plněných taštiček!
    Jinak spolusoucítím, bo mám zlomenou nohu taky .)
    Tož ať se Ti to hojí a vaří!

    OdpovědětVymazat
  5. chica loca kim: děkuju, děkuju. Už mám nohu naštěstí zahojenou... Tak tady toho snad teď bue víc..

    OdpovědětVymazat