22. prosince 2012

Biscotti s mandlemi



Neni to uplně cukroví ale spíš ultratvrdý (ale i ultradobrý) italský sůši ke kafi, čaji či dezertnímu vínu, sou to na dvakrát pečený biscotti. Ne že by jsem neměl český cukrový rád, ale už jsem se ho za život najedl dost. Tak se snažím každý rok napéct aspoň jeden druh jiný, nový. Letos, jsem tedy kromě, stejně jako loni a předloni,  skotských Shortbreads a švédských Pepparkakori, vybral cukrový z Itálie. Recept je z Joy of baking a tedy klasicky s lehkou úpravou cukru směrem dolů plus vynechání mandlového extraktu, který jsem nesehnal.

Biscotti:
tak na 24 kousků

  • 150g celých mandlý, já použil neloupaný napůl s lískovejma oříškama
  • 3 vejce
  • lžička vanilkového extraktu (M&S nebo Robertson)
  • 260g hladké mouky
  • 120g cukru
  • lžička prášku do pečiva
  • 1/4 lžičky soli
V jedné misce vyšleháme vajíčka s vanilkový extraktem. V druhé si smícháme sypké přísady a mandle a přilijeme vejce. Vypracujeme těsto, z kterého uděláme dva stejně velké bochníčky, asi 10 centimetrů široké a 20 dlouhé, položíme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme 10-15 minut na 150°C. Po upečení necháme chvíly vychladnout a poté krájíme na centimetrové plátky které skládáme zpátky na plech. A pečeme 10 minut na 150°C, otočíme a dalších 10 minut z druhé strany.

 Už je asi pozdě na pečení cukrový, ale tohle se dá jíst celý rok. A kdyby jste pekli tak pozor jsou fakt tvrdý, ale namočený, třeba v Capuccinu nemaj chybu :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat